2012-01-10: Press release – Tacton Systems expanderar kraftigt under 2012

Tacton Systems expanderar kraftigt under 2012

Stockholm, 10 januari, 2012: Tacton Systems, ett programvaruföretag i Stockholm som levererar en mjukvara för säljkonfigurering som hjälper företag att på ett enkelt sätt sälja komplexa produkter, rekryterar stenhårt och kommer under 2012 att skapa drygt 30 arbetstillfällen för kvalificerade datavetare och civilingenjörer.

Trots det rådande ekonomiska klimatet i världen just nu växer Tacton Systems kraftigt. Företagets tillväxt under 2011 hamnade på 50% och allt pekar på att denna tillväxt kommer att fortsätta även under 2012.

”Anledningen till att vi växer så mycket just nu och har ett så stort behov av att ta in fler personer i organisationen är att många företag har fått upp ögonen för våra lösningar samt att våra befintliga kunder har upplevt stor nytta och ser väldig potential i och med fortsatt utveckling, vilket har gjort att efterfrågan skjutit i höjden”, säger Christer Wallberg VD Tacton på Systems.

Tacton Systems är ett globalt företag med kunder i Europa, Nordamerika och Asien. Bland de anställda finns kring 15 olika nationaliteter som tillsammans pratar över 25 språk och företagets VD, Christer Wallberg, ser gärna att det blir ännu fler:

”Av erfarenhet vet jag att det är oerhört viktigt för ett företag som Tacton att ha en blandning av nationaliteter, ålder och kön bland personalen, dels för att personer med olika bakgrund som arbetar tillsammans har större möjlighet att få ihop en korrekt helhetsbild, men också eftersom det är viktigt att kunna förstå de kunder vi har i olika kulturer. T.ex. Att göra affärer på rätt sätt i Japan utan att ha japansk kompetens i bolaget vore så gott som omöjligt.”

För mer information kontakta:

Christer Wallberg, VD, Tacton Systems AB
Mobil: +46 (0)730 32 49 70

Om Tacton Systems

Tacton Systems utvecklar och säljer inbäddbar programvara för säljkonfiguration. Programvaran, Tacton Configurator, möjliggör att effektivt sälja skräddarsydda, komplexa produkter både off-line och online. Tacton Configurator kan integreras med omkringliggande system och har standardintegrationer med många ledande e-handels-, ERP-, CRM-, PDM-, PLM- och CAD-system. Kunder som idag använder Tacton Configurator är bl a GE, Siemens, ABB, Scania, Toshiba, Aker och Alfa Laval. För mer information: www.tacton.com

Author: Cristian Franzén