Ann Jerreborg blir HR-Chef på Tacton Systems

Ann Jerreborg will start working at Tacton as HR manager in the middle of October.

Stockholm – 25 september, 2012 – Tacton Systems, en global leverantör av mjukvara försälj- och produktkonfiguration berättar idag att Ann Jerreborg inom kort kommer att börja på företaget som HR-chef med ansvar för rekrytering och personalfrågor.

Ann Jerreborg har lång erfarenhet inom HR från flera medelstora mjukvarubolag och kommer nu närmast som HR-chef från det globala företaget Giesecke & Devrient 3S AB. Ann har stor erfarenhet av rekrytering inom tekniksektorn, vilket kommer bli en av de viktigaste uppgifterna i hennes kommande uppdrag då Tacton befinner sig i stark tillväxt.

“Med sina tidigare erfarenheter från rekrytering och personalfrågor inom tekniktunga företag kommer Ann att kunna bidra med mycket och göra stor nytta på Tacton”, säger Christer Wallberg, VD Tacton Systems. ”I det läge Tacton är idag, där vi går från att vara ett litet företag till ett medelstort är det av högsta vikt att vi har en HR-funktion på plats som kan avlasta våra chefer samt stötta och utveckla vår personal där det behövs”, fortsätter Wallberg.

Sen det fantastiska resultat som Tacton uppvisade för 2011 har företaget fortsatt att växa, omsättningsmässigt såväl som personalmässigt. Företaget har idag 100 anställda, vilket är nästan dubbelt om man jämför med antalet anställda för två år sedan.

”Det ska bli jättekul att få vara med på Tactons spännande tillväxtresa. Att locka nya talanger till företaget och tillsammans med cheferna utveckla befintliga medarbetare är något jag ser mycket fram emot”, säger Jerreborg.

Ann Jerreborg tillträder sin tjänst på Tacton den 15:e oktober 2012.

Tacton Systems AB
Ann Jerreborg, HR-chef