Tacton Systems får utmärkelsen Superföretag 2014

Stockholm 22 oktober 2014: Det svenska programvaruföretaget, Tacton Systems, en global leverantör av mjukvara för sälj- och produktkonfiguration, meddelar idag att de blivit utnämnda till Superföretag 2014.

Veckans Affärer delar tillsammans med Bisnode varje år ut utmärkelsen Superföretag till ett antal företag.  Dessa företag hamnar i och med detta på Superlistan. I år var Tacton ett av de företag som fick ta emot utmärkelsen.

Företag som kvalar in på Superlistan bedöms utifrån en modell som är framtagen av Bisnode. Modellen  mäter ekonomisk kvalité och visar företagets ekonomiska prestationsförmåga. De parametrar som vägs samman för varje enskilt företag är: tillväxt, vinst, avkastning, effektivitet, kapitalstruktur och finansiering.

I bedömningen av de enskilda företagen jämförs dess ekonomiska prestation (de sex parametrarna ovan) med referensvärden baserade på prestationen hos alla andra företag med motsvarande storlek och verksamhet. Bedömningen av företagen är relativ, så att de bästa företagen kan identifieras oavsett låg- eller högkonjunktur. Denna bedömning görs varje år och listan med Superföretag baseras på de senaste fyra åren.

”Vi är mycket glada över den här utmärkelsen. Detta är ytterligare ett fint betyg på att de satsningar vi gjort och gör ger resultat och att vi är på rätt spår för att nå våra mål.  Vi är väldigt stolta och kommer se till att förvalta detta väl”, säger Christer Wallberg, CEO Tacton Systems.

Prisutdelningen ägde rum under onsdagen (22 oktober) på Nalen i Stockholm.

För mer information om årets Superföretag, besök http://www.va.se/nyheter/2014/10/21/superforetagen-2014/

Tacton har i år även vunnit Export Hermes, varit en av fem nominerade företag för Stora Exportpriset och kommer för fjärde året i rad att utnämnas till ett av Dagens Industris Gasellföretag.

Author: Tacton