Tacton Systems rekryterar Anders Ekman

(this press release is in Swedish only)

Stockholm, 19 mars, 2013 – Tacton Systems, en global leverantör av mjukvara för sälj- och produktkonfiguration tillkännager idag att Anders Ekman har börjat på företaget som Senior VP Marketing.

Anders Ekman kommer senast från Cordeo Nordic där han arbetat som företagets VD. Anders har mer än 20 års erfarenhet från marknadsföring på Intentia/Lawson, på strategisk såväl som operativ nivå. Under sin tid på Intentia/Lawson var han med och utvecklade långsiktiga affärsrelationer med medelstora till stora, multinationella företag och han var med och expanderade företaget från 100 till 4000 anställda.

”De tunga investeringar vi gjort i vår leveransorganisation under senaste året har gjort att vi nu har kapacitet att ta nästa steg säljmässigt, men för att göra det behöver vi ha en effektiv process för hur vi hittar våra potentiella kunder. Anders långa erfarenhet från den här typen av arbete är precis vad vi behöver, så jag är jätteglad att ha honom ombord och är säker på att han kommer bli en viktig kugge i företaget”, säger Christer Wallberg, CEO Tacton Systems.

Tacton Systems har ett ambitiöst mål att nå en omsättning på 500 MSEK år 2017 och för att nå detta behöver man bygga företaget på ett smart och strategiskt sätt. En del är att få ett antal nyckelpersoner på plats i bolaget. Under det senaste året har det rekryterats ett flertal tunga ledare till leveransorganisationen och man har nu även  en personalchef på plats. Nu är det, enligt Wallberg, dags att ta sälj- och marknadsorganisationen till nästa nivå.

”Jag ser en enorm potential i Tacton som företag så väl som de lösningar man tillhandahåller och ser verkligen fram emot att få vara en del i den resa som nu påbörjats. Jag ser många likheter med den fantastiska resa som Intentia/Lawson gjorde under min tid där och tar med mig mina lärdomar och erfarenheter därifrån”, säger Anders.

Tacton Systems AB
Anders Ekman, Senior VP Marketing